De misleidingsindustrie – Els van Diggele
Elke Nederlandse nieuwsconsument staat bloot aan een wijdverbreid maar lang verzwegen fenomeen: emotionele betrokkenheid van de media, met partijdigheid tot gevolg. Het veelzeggendste voorbeeld daarvan is de berichtgeving over Palestina. Vooral als het daarover gaat worden de anders zo strikt nageleefde ambachtelijke journalistieke mores en conventies bij het proces van vrije nieuwsgaring en berichtgeving overboord gezet.
Door deze activistische methode wordt het publiek al meer dan veertig jaar beetgenomen; het laat zich een onvolledig en eenzijdig journalistiek verhaal opdienen. En hoe kan het ook anders? Waarom zouden lezers, kijkers en luisteraars twijfelen aan een vertrouwd beeld dat hun decennialang is voorgehouden?
Paperback
120 pagina’s
10,00 Euro
Het boek is hier verkrijgbaar
Luister hieronder naar de uitzending
De uitzending die hierbij staat is die van het boek van Albert Oosting en niet van Els van Diggele.
Dag Fred, inmiddels hebben wij het gecorrigeerd. Excuses voor het ongemak!
Kun je de naam van die Franse documentairemaker eens uitschrijven? Ik zou die documentaire wel willen zien…