Elke Nederlandse nieuwsconsument staat bloot aan een wijdverbreid maar lang verzwegen fenomeen: emotionele betrokkenheid van de media, met partijdigheid tot gevolg. Het veelzeggendste voorbeeld daarvan is de berichtgeving over Palestina. Vooral als het daarover gaat worden de anders zo strikt nageleefde ambachtelijke journalistieke mores en conventies bij het proces van vrije nieuwsgaring en berichtgeving overboord gezet.
Door deze activistische methode wordt het publiek al meer dan veertig jaar beetgenomen; het laat zich een onvolledig en eenzijdig journalistiek verhaal opdienen. En hoe kan het ook anders? Waarom zouden lezers, kijkers en luisteraars twijfelen aan een vertrouwd beeld dat hun decennialang is voorgehouden?
Deze website maakt alleen gebruik van functionele en analytische cookies ten behoeve van de website. OKWeigerenLees meer
Privacy & Cookies Policy
Privacy-overzicht
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring tijdens het navigeren door de website te verbeteren. Van deze cookies worden de cookies die zijn gecategoriseerd als noodzakelijk in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor het functioneren van de basisfuncties van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen te analyseren en te begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met uw toestemming in uw browser opgeslagen. U hebt ook de mogelijkheid om deze cookies uit te schakelen. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan gevolgen hebben voor uw surfervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk voor het goed functioneren van de website. Deze categorie omvat alleen cookies die basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Functionele cookies helpen bij het uitvoeren van bepaalde functies, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.
Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.
Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verschaffen over statistieken over het aantal bezoekers, bouncepercentage, verkeersbron, enz.
Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies volgen bezoekers op websites en verzamelen informatie om advertenties op maat aan te bieden.
De uitzending die hierbij staat is die van het boek van Albert Oosting en niet van Els van Diggele.
Dag Fred, inmiddels hebben wij het gecorrigeerd. Excuses voor het ongemak!