Een Saoedi-Arabische journalist publiceerde een artikel in een prominente Saoedische krant waarin hij de historische wortels van die mythe beschrijft dat de Tempelberg in Jeruzalem de derde heiligste plaats in de islam is. 

OSAMA YAMANI: AL AQSA IN SAOEDI-ARABIË, NIET JERUZALEM
De Saoedi-Arabische advocaat en journalist Osama Yamani schreef een artikel in Okaz , een prominent Arabisch Saoedi-Arabisch dagblad, waarin hij beweerde dat de werkelijke locatie van de Al Aqsa-moskee die in de Koran wordt beschreven zich in Al Ju’ranah bevindt, in de buurt van Mekka in Saoedi-Arabië en niet op de Tempelberg in Jeruzalem.

Yamani begint met uit te leggen dat Jeruzalem tijdens het leven van Mohammed ‘Ilya’ werd genoemd, een naam die het door de Grieken kreeg en door de Romeinen werd aangenomen. Het is aangepast aan het Arabisch. De naam ‘Jeruzalem’ komt niet voor in de Koran, maar ‘Ilya’ komt wel voor in sommige Hadith.

Yamani beweert dat verwarring is ontstaan ​​door verkeerde voorstellingen in geschiedenisboeken, latere exegese en de ‘qibla’, de richting waarin moslims zich bevinden als ze bidden. Moslims staan ​​momenteel tegenover de Kaaba in de Heilige Moskee in Mekka volgens een leerstelling in de Koran die in het tweede Hijri-jaar aan Mohammed werd geopenbaard. Voorafgaand aan deze openbaring stonden Mohammed en zijn volgelingen in Medina voor gebeden in Jeruzalem, wat de gewoonte van de Joden in Medina nabootste.

Yamani benadrukte dat Al Aqsa niet Al Quds is, de Arabische naam voor de stad Jeruzalem, wat de korte vorm is van “Beit al-Quds”, het heilige huis. ” Al Aqsa-moskee, wat de verste moskee betekent. Dit is een verwijzing naar Mohammeds “Nachtreis” vanuit Mekka. In deze context betekent “verste” “het verst verwijderd van Mekka.”

“Jeruzalem is niet Al-Aqsa, wat niet wordt genoemd in de missies die Allah aan Mohammed en de kaliefen gaf. Op dezelfde manier is Jeruzalem een ​​stad en is Al-Aqsa een moskee ”, verklaarde hij eenvoudig.

IN DE BUURT VAN MOSKEE EN VERRE MOSKEE: BEIDE IN JEHARNA
Yamani legde uit dat Al Aqsa zich in Al Ju’ranah (ook wel Jeharna genoemd ) bevond , vlakbij Mekka in Saoedi-Arabië. Het heette Al-Aqsa (de verste) moskee omdat er nog een moskee in de regio is gebouwd door een van de weldoeners van Mohammed, bekend als “al-Masjid al-Adna”, ” de Nabijgelegen moskee”.

Yamani ging toen in op een complexe analyse van de qibla en het proces dat culmineerde in het feit dat Mohammad de traditie vestigde die momenteel door alle takken van de islam wordt geaccepteerd om richting Mekka te bidden. Hij legde uit dat de bouw van de Aqsa-moskee op de Tempelberg in Jeruzalem door Umayyad-kalief Abd al-Malik in 691 GT plaatsvond, negen jaar nadat Abd Allah ibn al-Zubayr in opstand kwam en de Umayyaden die over Damascus regeerden, belette de verplichting na te komen om de Hajj (bedevaart) naar Mekka.

“In dat stadium veranderde [al-Malik] de richting van het gebed in de richting van Jeruzalem”, schreef Yamani.

Yamani schreef dat de verschillen tussen de beweringen met betrekking tot de feitelijke identiteit van welke site de Aqsa-moskee is die in de Koran wordt beschreven, te wijten zijn aan ‘politieke zaken die in die tijd werden aangewend ten behoeve van gebeurtenissen of kwesties en politieke standpunten die niets te maken hebben met doe met geloof of religieuze dictaten of Gods bedoeling. ”

DR. KEDAR: JERUZALEM’S HEILIGHEID TOT DE ISLAM IS “NEPNIEUWS”; ISLAMISTISCHE AGENDA
Dr. Mordechai Kedar, een senior docent bij de afdeling Arabisch aan de Bar-Ilan University, verwijst regelmatig naar de mythe dat de Aqsa-moskee die in de Koran wordt beschreven zich in Jeruzalem bevindt, ‘nepnieuws’ is en beledigend voor Saoedi-Arabische moslims omdat verhoog de moskee op de Tempelberg tot een belangrijk niveau dat de centrale plaats van Mekka in de islam zou kunnen betwisten .

“In de vroege islam zien we dat het toewijzen van heiligheid aan de Tempelberg werd bekritiseerd als een poging om Joodse concepten in de islam te introduceren”, zei Dr. Kedar. “Vandaag is dit verhaal dat Mohammeds Nachtreis beschrijft als zijn hoogtepunt in Jeruzalem nieuw leven ingeblazen, naar voren gebracht door de Moslimbroederschap, de Turkse president Erdogan, Qatar en andere islamistische bewegingen die proberen moslims en / of Arabieren te verenigen onder een kalifaat die Jeruzalem willen overnemen. en gebruik het als een kroon. ”

Het is verontrustend om op te merken dat resoluties van de VN en UNESCO deze islamistische agenda’s weerspiegelen door in de context van Mohammads Nachtreis uitsluitend naar de Tempel te verwijzen als een islamitische heilige plaats.

Dr. Kedar haalde aan dat de opmerkelijke uitzonderingen van de islamitische belangstelling in Jeruzalem de perioden waren waarin de moslims het risico identificeerden dat andere religies in Jeruzalem zouden regeren, zoals tijdens de kruistochten, de Eerste Wereldoorlog en natuurlijk de periode van het zionisme.

In een artikel voor het eerst gepubliceerd in 2016 , Dr. Kedar , universitair hoofddocent bij de afdeling Arabisch aan de Bar-Ilan University, is al lange tijd pleiten voor een meer nauwkeurige en juist begrip van de betekenis van Jeruzalem voor sommige moslims door het wegnemen van een aantal duidelijke leugens bestendigd over de Tempelberg. Dr. Kedar legde uit dat Al-Aqsa één keer in de Koran wordt genoemd en dat Jeruzalem nooit één keer wordt genoemd.

Omdat de Haj-bedevaart een van de vijf fundamentele islamitische geboden is, werden de Umayaden gedwongen Jeruzalem te kiezen als hun alternatief voor een pelgrimsoord. Om de keuze voor Jeruzalem te rechtvaardigen, herschreven de Umayyaden het verhaal dat in de Koran werd verteld, door de al Aqsa-moskee naar Jeruzalem te verplaatsen en, voor de goede orde, de mythe van de nachtelijke reis van Mohammed naar al Aqsa toe te voegen. Dit is de reden waarom de soennieten Jeruzalem nu als hun derde heiligste stad beschouwen.

De sjiitische islam, genadeloos vervolgd door het Umayya-kalifaat, accepteerde de heilige Jeruzalemse canard niet, wat de reden is dat de op een na heiligste stad voor sjiieten Najif in Irak is, de begraafplaats van de sjiitische oprichter Ali bin Abi Talib. Veel van de sjiitische oudsten – Iraniërs en Hezbollah – begonnen Jeruzalem pas heilig te noemen na de Khomeni-opstand in 1979 om te voorkomen dat de soennieten hen ervan beschuldigden zacht te zijn voor het zionisme. ”

Dr. Kedar legde verder uit dat deze leugen zich uitbreidde tot de hele Tempelberg met de bedoeling om de hele stad Jeruzalem voor de islam te claimen.

De eerste leugen is in dat geval de onjuiste bewering dat de “verder gelegen moskee” in Jeruzalem is. Op de eerste werden nog meer leugens opgestapeld, met als voornaamste oorzaak de exacte locatie van deze zogenaamde al Aqsa-moskee, die tot niet lang geleden het gebouw met zilveren koepels aan de zuidkant van de Tempelberg was.

Het hele gebied van de Tempelberg staat bekend als al-Haram al-Sharif – “de heilige en nobele plaats” – maar er kwam een ​​verandering na de Zesdaagse Oorlog, toen Joodse stemmen te horen waren, in het bijzonder die van de opperrabbijn. van Haifa, Rav She’er Yashuv HaCohen, die opriep tot de oprichting van een synagoge op de berg. Direct na de oorlog zei Chief IDF Rabbi Shlomo Goren ook dat hij religieuze evenementen op de Tempelberg wilde vieren. Men was van mening dat de moslims geen bezwaar zouden maken, aangezien al Aqsa aan de zuidelijke rand van de compound lag en de synagoge niet dichtbij zou zijn.

Als gevolg hiervan besloten de moslims echter om aan te kondigen dat de al Aqsa die in de koran wordt genoemd niet alleen verwijst naar de moskee aan de zuidkant van de compound, maar ook de naam is voor het hele gebied van de Tempelberg, waarbij de oorspronkelijke naam werd opgegeven, al. -Haram al-Sharif.

De leugenaars van de islam besloten om al Aqsa – wiens werkelijke locatie eigenlijk in de Arabische woestijn ligt – te “uitbreiden” om het hele gebied van de Tempelberg te omvatten, pas nadat de Joden de plaats van hun tempels hadden bevrijd in de Zesdaagse Oorlog van juni 1967. Per slot van rekening willen de Joden misschien een synagoge bouwen op de Tempelberg onder leiding van rabbijnen Goren en She’er Yashuv Hacohen.

Je vraagt ​​je af waarom de al Aqsa-moskee zo belangrijk is voor de moslims en waarom ze er zo’n prominente plaats aan hebben gegeven dat het geaccepteerd wordt als een van de basisprincipes van hun geloof. Het antwoord ligt in het feit dat de islam zichzelf definieert als een religie die de wereld niet is binnengekomen om in vrede te leven met het jodendom en het christendom, de religies die eraan voorafgingen, maar als een universele religie die bedoeld is om ze uit te wissen en de wereld over te nemen. . Islam beschouwt zichzelf als “Din al-Haqq”, de ware religie, en het jodendom en christendom als “Din al-Batil”, de valse religies. De moslims vrezen dat de terugkeer van het joodse volk naar hun land, steden en de plaats van hun tempels het jodendom de status van een levendige, actieve en ware religie zal geven, wat een theologische bedreiging vormt voor het bestaan ​​en de bestaansreden van de islam.

Dat is de reden dat alle joodse activiteiten op de Tempelberg, vooral het joodse gebed, hen woedend maken, en ze zullen er alles aan doen, inclusief het verspreiden van vooroordelen en regelrechte leugens, om te voorkomen dat de joden terugkeren naar de plaatsen vanwaar ze bijna 2000 jaar werden verbannen. geleden. Dat is wat het conflict over Jeruzalem tot de basis maakt van een theologische strijd waarvan de bron het onvermogen van de moslimwereld is om de geschiedenis en religieuze rechten van niet-moslimgelovigen te erkennen, die volgens de islam allemaal zullen verdwijnen.

YAMANI: KRITIEK OP PALESTIJNEN
Yamani heeft in het verleden over controversiële onderwerpen geschreven. In september was hij kritisch over het Palestijnse leiderschap door te schrijven :

“De Palestijnse kwestie betreft de Arabische volkeren die een oplossing willen, maar de leiders profiteren van de status quo. Deze leiders profiteren van de problemen en het lijden van hun mensen. Er is geen oplossing onder corrupte leiders… Onze vijand vandaag is Iran en Turkije, die Arabische landen bezetten in naam van de Palestijnse kwestie. Wat betreft de vijand van de Palestijnen thuis, het zijn de corrupte leiders en verraders die in de schoot van Iran rusten. Voor ons is het echte probleem nu ontwikkeling, vrede en gerechtigheid die zijn gestolen uit de Arabische wereld en vergeten door de Arabische volkeren. De Palestijnse kwestie betreft de Arabische volkeren die een oplossing willen, maar de leiders profiteren van de status quo. Deze leiders profiteren van de problemen en het lijden van hun mensen. Er is geen oplossing onder corrupte leiders.


Bronvermelding:
Datum:        16-11-2020
Auteur:        ADAM ELIYAHU BERKOWITZ
Beeld:          Muammar Awad / Flash90
Website:      www.israel365news.com


 

Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
EN / NL