FacebookTwitterenLinkedInPrintvriendelijkDeel
22 januari 2024

De voedingsbodem voor antisemitisme begint niet op universiteitscampussen; het begint op de basisschool en de middelbare school, waar jongeren worden gevuld met onwaarheden, verkeerde informatie en verdraaiingen van de geschiedenis.

Werden de menigten van fanatieke anti-Israël demonstranten op 8 oktober wakker en besloten ze plotseling Joden te haten? Al die universiteitsstudenten die schreeuwden “er is maar één oplossing” en opriepen tot de uitroeiing van Joden, waren zij toen wel bevriend met de Joden die op 6 oktober naast hen in de klas zaten?

Als ik naar hun gezichten kijk, die vertrokken zijn van woede, weet ik dat dit al lang aan de gang is. Hoe kunnen joden die zijn afgeslacht, geschonden, verbrand en ontvoerd de schurken worden in de ogen van deze jongeren? Wanneer en hoe begon hun haat?

Een deel van het antwoord ligt op het nieuwe slagveld: het klaslokaal van uw kinderen. De voedingsbodem voor antisemitisme begint niet op universiteitscampussen; het begint op de basisschool en de middelbare school, waar jongeren worden gevuld met onwaarheden, verkeerde informatie en verdraaiingen van de geschiedenis. Leraren geven hun eenzijdige, bevooroordeelde opvattingen en niemand houdt hen tegen.

In het kunstlokaal van PS 261, een openbare basisschool in Brooklyn, geeft Rita Lahoud les aan leerlingen van de kleuter- en lagere school in het Arab Culture Arts programma. Ze heeft een kaart opgehangen met handgetekende labels die elk land markeren. Maar Palestina heeft Israël weggevaagd; het staat nergens op de kaart. Deze kinderen groeien op met het geloof dat Israël niet bestaat.

De emoties en vooroordelen van leraren worden als feiten onderwezen. Jonge, beïnvloedbare studenten worden ertoe aangezet te marcheren, slogans te schreeuwen en te geloven zoals hun bevooroordeelde leraren doen, waardoor de mentaliteit van de volgende generatie wordt vervormd.

Het Brown University Choices Program wordt gegeven aan een miljoen openbare scholieren in het hele land. Israël wordt voorgesteld als een ‘apartheidsstaat’ en een ‘militaire bezetter’. Dit vervormde curriculum, evenals het Arab Culture Arts-programma, worden gefinancierd door QFI. QFI is een non-profitorganisatie die eigendom is van de heersende familie in Qatar, de rijke Arabische staat die het toevluchtsoord is geweest voor terroristische leiders van Hamas. QFI heeft van 2019 tot 2022 meer dan $ 1 miljoen gedoneerd aan het NYC Department of Education. Gegevens voor 2023 zijn nog niet beschikbaar.

Begrijpt u het al?

Gary Newman schrijft in een artikel in de NY Post getiteld ‘How pro-Hamas rhetoric infected U.S. high schools’ over de infiltratie van pro-Islamistische indoctrinatie in onze (lees Amerikaanse, red.) scholen. Hij geeft voorbeelden van schaamteloze leugens die als waarheid worden onderwezen. Vermomd als onderwijs, wordt kinderen haat en weerzinwekkende anti-Israël, antisemitische onwaarheden bijgebracht door middel van laster in hun schoolboeken. Hij citeert de American Textbook Council die rapporteerde: “Tekstboekredacteuren passen de definitie van jihad en sharia aan of verwijderen deze woorden uit de lessen om ongemakkelijke waarheden te vermijden…Expliciete feiten die niet-moslims verontrustend zouden kunnen vinden, worden verdoezeld of verwijderd…terrorisme en islam worden ontkoppeld en de ultieme gevaren van islamitische militantie aan het zicht onttrokken.”
Onverbloemde haat jegens Joden en Israël is het schoolsysteem aan het infiltreren.

Indoctrineren van de jeugd

Toen ik opgroeide en hoorde over de wreedheden die mijn ouders en familie hebben ondergaan tijdens de Holocaust, keek ik naar de scènes van duizenden Hitler-jongeren die tegen de Joden marcheerden, waarvan velen zich tegen hun eigen ouders keerden en hen uitleverden aan de nazi’s. Hoe konden miljoenen kinderen zo’n giftige haat in hun hart voelen?

Hitler was een groot voorstander van de noodzaak om de nazi-ideologie vroegtijdig te indoctrineren en van de kracht van de jeugd om het geloof van het Derde Rijk voort te zetten. Kinderen waren jarenlang doordrenkt van de nazi-ideologie. Het schoolcurriculum, in combinatie met propaganda gericht op jongeren, was zeer effectief om kinderen te leren haten. De Hitlerjugend behoorde tot de meest toegewijde nazi’s.

Er gaan alarmbellen af ​​als ik de woorden van enquêteur Mark Penn hoor: “De waarheid is dat valse verhalen zich hebben kunnen verspreiden en doordringen in grote aantallen generatie Z-studenten.”

In de wereld van mijn ouders namen maar heel weinig mensen de moeite om een ​​verschil te maken.

Maak niet dezelfde fout. De volgende generatie wordt opgevoed om joden te haten en met geweld te dreigen als een legitiem antwoord op het ‘joodse probleem’.

Speel een nog actievere rol in de opvoeding van uw kinderen. Leer je leraren en schoolbestuur kennen. Woon vergaderingen bij, blader door de leerboeken van kinderen en ga er niet van uit dat het een goede opleiding is, vol waarheid, simpelweg omdat het in de schoolboeken van uw kind staat. Vraag wie de programma’s waaraan uw kinderen les krijgen, financiert. De bestuurders en docenten moeten verantwoordelijk worden gehouden voor de opvoeding van onze jongeren.

Uw kind opleiden betekent dat u wordt opgeleid. Leer over de majestueuze geschiedenis van het Joodse volk en verdiep uw begrip van de waarden en wijsheid van het Jodendom. Creëer evenementen die de Joodse trots bij u thuis bevorderen en die de band versterken met hen die u zijn voorgegaan. Je boort de moed van Mozes aan die in opstand kwam tegen de Farao, de standvastigheid van koningin Esther die niet durfde te zwijgen en de durf van Abraham en Sarah om het begrip te verspreiden dat er wel degelijk een God is in een wereld vol heidendom.
Als u de gedachten van uw kind niet vult, wie doet dat dan wel?
Uw kinderen rekenen op u.
—-
Bron: https://aish.com/the-battle-for-your-childrens-minds/?src=ac
EN / NL/ עב